Kuukausi: helmikuu 2014

Innostus

Urheilussa olisi valmentajana hauska saada se innostus purkkiin joka urheilijalla on aloittaessaan uuden harjoituskauden. Sieltä voisi sitten kauden mittaan jakaa näitä kuuluisia aforismeja. ”Ensivuonna teen kaikki paremmin kuin tänä vuonna”. ”Nyt kyllä tähtään tosissani”. Tosin ne jotka pärjäävät taitavat itse

Share

Puhelinmainonta

Minusta olisi järkevää mainostajien ruveta mainostamaan kesken puhelujen. Samoin sähköpostia kirjoittaessa tulisi mainoksia aiheesta joista kirjoittaa. Facebookhan on jo tajunnut tämän. Mainokset vaihtelevat käyttäjän mieltymysten mukaan. Eli homma toimisi näin. Kun kirjoitat sähköpostia ystävällesi esimerkiksi lapsesi edesottamuksista, ruutuun lävähtäisi lastenvaate

Share

Seisoma-asento

Seisoma-asennosta monesti liikahdetaan eteenpäin. Kokeile seisoa siten kuten ehkä normaalistikin seisot, paino kantapäillä. Kun tästä asennosta lähdet eteenpäin joudut siirtämään painon sivulle ja nostamaan jalkaa eteenpäin. Toinen vaihtoehto on seisoa siten että paino seistessä tuntuu päkiässä ja hieman varpaissa. Kun

Share

DDR

Muistan kuinka nuorena länsimaisena ihmisenä kummastelin Rostockin postilaitoksen kokoa. Vanhempi länsimainen ihminen kertoi suuren koon johtuvan siitä että siellä työskenteli paljon ihmisiä lukemassa kaiken postin joka kulki sen läpi. Se nauratti ja hieman pelottikin. Olinkohan kirjoittanut jotain väärää postikorttiini. Onneksi

Share

Jatkuva talouskasvu

Politikot ja talousoppineet haluavat jatkuvaa talouden kasvua. Miksi. Jos bruttokansantuote (BKT) kasvaa koko ajan, tuoko se hyvinvointia. Tiedän että se BKT on korreloinut terveydenhuollon ja koulutuksen tasoa. Mutta ovatko ne ajat ohi. Nouseeko esimerkiksi Kreikan kansan hyvinvointi pelkästään BKT:ta kasvattamalla.

Share

Huippu-urheilijan ja terveysliikujan ero

Terveysliikunnalla pyritään parantamaan ihmisen kokonaisvaltaista hyvinvointia jotta hän voisi nauttia elämästään enemmän. Fyysisen kunnon tulisi parantua ja liikunta tulisi mitoittaa sellaiseksi että se hoitaa eikä hajoita. Liikunnan avulla myös psyyke vahvistuu kun tekeminen on mielekästä ja ihminen nauttii siitä. Liikunta

Share

Appsit

Nyt on applikaatioitten aikaa. Kaikki innolla kehittämään noita erittäin tärkeitä työkaluja jotka parantavat ihmisen elämää. Minulla olisi muutamia ehdotuksia jotka parantaisivat esimerkiksi urheilijoiden suorituksia. ”Hei me voitetaan” appsissa jokainen joukkueen jäsen laittaisi puhelimen sydämelleen ja sen jälkeen applikaatio laskisi sydämen

Share

<a href=”http://www.bloglovin.com/blog/11824521/?claim=daq8peu236j”>Seuraa blogiani Bloglovinin avulla</a>

Share

Rintarangan liikkuvuus (harjoitus jota en vielä kertonut)

Istu tukevalla tuolilla. Käänny katsomaan taaksesi kiertämällä päätäsi ja rintarankaasi mahdollisimman paljon oikealle puolelle. Yritä siis kääntää katsettasi mahdollisimman paljon. Tee kierto niskan ja rintarangan avulla. Pakarat pysyvät tiukasti kiinni tuolissa. Laita mieleesi se minne asti näet. Nyt katso taas

Share

400 metriä

Juoksin joskus harrastuksena 400m ihan kilpaakin yli 15 vuotta. Lopetin juoksemisen kun tajusin saapuvani aina samaan paikkaan mistä lähdin erittäin huonovointisena.

Share

Lyhtypylväät

Siisti oli ajella Enosta Joensuuhun kun koko matkan ajan paloi valot lyhtypylväissä. Siis 36 km matka täysin valaistu täällä preerialla. Onneksi ei säästetä tämmöisestä. Lamput ovat muutenkin mielenkiintoinen aihe. Jenkeissä palaa hehkulamppu joka on yli 100 vuotta vanha (  http://en.wikipedia.org/wiki/Centennial_Light

Share

Rintaranka ja päänsärky

Rintarangan jäykkyys voi aiheuttaa monenlaisia vaivoja ympäri kehoa. Otin esiin nyt päänsäryn. Kokeillaan. Paina selkä seinää vasten siten että rintaranka ja alaselkä ovat kokonaan kiinni seinässä. Jalkojen tulee olla n. 15,6 cm päässä seinästä. Paina myös pää seinää vasten. Paina

Share

Talonmies

Aikaisemmin oli olemassa talonmies järjestelmä. Yksi ja sama mies hoiti monta asiaa. Jopa joskus kyseenalaisia vitamiini piikityksiä. Kunnassa talonmies kutsuttiin korjaamaan niin koulun projektoria, pesulan pyykkikonetta tai vuotavaa viemäriränniä. Vaikka välillä näytti että vauhti oli verkkaista, silti hommat tuli hoidettua

Share

Toimiiko lantio

Onko kipua polven ulkoreunassa tai alaselässä. Toimiiko hermotus keskimmäiseen ja pieneen pakaralihakseen. Jos ei niin kävelyn, seisomisen, juoksemisen, hiihtämisen ja potkukelkkailun aikana lantio vuotaa sivulle. Se että se aiheuttaa kipua ja kulumia on vain yksi ongelma. Hukkaat myös energiaa turhaan.

Share

Hyvä vatsalihasliike

Käy selälleen. Nosta jalat koukkuun siten että reisiluu on 90 asteessa lattiaan nähden. Paina ristiselkä lattiaan äläkä anna sen nousta yhtään liikettä tehdessä. Vie jalkoja sivulle erilleen toisistaan. Vie vain niin pitkälle kuin kolmas lause antaa luvan. Sitten ojenna jalkoja

Share

Hyvä alaselkäliike

Käy vatsallesi lattialle. Laita tyyny vatsan alle. Koukista polvet 90 astetta (niin että jalkapohja on kattoon päin). Pidä ylävartalo mahdollisimman rentona. Nyt jännitä pakarat jotta polvet nousevat alustasta. Vie polvia sivulle, erilleen toisistaan ja tuo polvet takaisin yhteen. Pyri siihen

Share

Usb-tikku

Myyjä katsoo sekatavarakaupassa silmiin ja joutuu kauppaamaan kaikille asiakkaille usb-tikkua, pyyhekumia tai c-kasetti asemaa Commondore kuusneloseen. Ajatelkaa, kaikille. Miksi närkästyä hänelle, sillä voinhan olla ”haamuostaja”, ostaja jonka tehtävänä on raportoida tarjosiko myyjä noita tuotteita minulle. Hän tekee sen vain työpaikkansa

Share

Kinesioteippaus kotikatsomoon tai asiakaspalveluun

Kinesioteipin avulla voit parantaa asiakaspalvelutaitojasi. Toimii myös huonosti menneen pelin tai kilpailun jälkeen. Sopii niin urheilijoillekin kuin kotikatsomoon.

Share

Kirja

Kirja on pöydällä. En tiedä toivonko sen olevan hyvä vai huono. Jos se on hyvä, tekee mieleni lukea se mahdollisimman nopeasti loppuun. Tarkoittaa valvomista. Jos se on huono, kahlaan läpi väkisin ja lukeminen kestää ja kestää. Siis lukisinko vai antaisinko

Share

Kaksi asiaa

Olisiko joskus parempi olla puhumatta ja kuunnella mitä muut sanovat. Olisiko joskus parempi olla kirjoittamatta ja lukea mitä muut kirjoittavat.

Share
Top